Byråkrati

image1062

This is my brain on Blanketter

Som alla vet vid det här laget så är jag och blanketter
inte dom sötaste vännerna. Jag skulle teckna en försäkring
på mig själv(kan ju vara bra att ha;) Men när jag fick bibban
med papper man skulle fylla i så gav jag upp. Jag blev så arg
en kväll så jag kastade saker omkring mig, skrek dom "finaste"
ord jag kan och svor heligt på att aldrig mer fylla i en blankett
till i hela mitt liv. Försäkringsblanketten kan suga *****.
Men efter att ha lugnat ner mig i ett par dar(läs; veckor)
så tog jag idag mitt förnuft till fånga och ringde försäkringsbolaget
och bad om hjälp. Jag sa rakt ut till Simon(killen som svarade) att
jag är antingen blankettdyslektiker eller bara allmänt trög. Can you
help me..please? Och det kunde han. Han förklarade tålmodigt
och snällt hur jag skulle fylla i, och sen levde alla lyckliga i alla sina
dagar...utom Denise som är ett mongo och fortfarande inte fattade
hur man skulle fylla i. Haha. Men sen löste vi det genom att jag står
med på Jeffreys försäkring som medlidande;) Hihi. Med..nånting var
det i alla fall. Jag frågade Simon vad jag skulle fylla i av bibban jag
hade framför mig och han sa Ingenting, du kan avreagera dig hur
mycket du vill på dom blanketterna. Yes, jag ska ägna min kväll åt
att bränna upp dom papprena sa jag då. Simon skrattade, om det
var för att han verkligen tyckte det var roligt eller om det var av medlidande
vet jag inte, men jag är nöjd nu i alla fall:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0