Varning för gnälligt inlägg!



Det slår ju aldrig fel ta mig fan.
Hade en så bra dag igår men då ska det
förstöras och jag ska ha en sugig dag idag.
Fast det började i och för sig redan igår.
Älsklingen var svår att få på bra humör så det
dåliga humöret smittade av sig lite på mig men
sen hade vi det mysigt och roligt till slut i alla fall.

Vi ska ju flytta ihop till årskiftet. Och vi ska bo i hans
lägenhet, den som han har hyrt ut en längre tid för
att han inte hade råd att bo i den själv. Hans hyresgäster
fick ju ett kontrakt och flyttade ut, då funderade han på att
ta tillbaka den och frågade om jag ville flytta in med honom.
Jag sa att jag ville bo kvar i min lägenhet tills kontraktet gick
ut (som är den sista december) Ok, men jag kan klara att betala
hyran själv i tre månader sa han då. Men då kom hans moster
och frågade om hennes särbo kunde bo där medans han väntar
på en ny lägenhet. Fine sa Jeffrey då. Nu när han pratade med sin moster
och sa att han behöver lägenheten tillbaka så envisas hon med att säga
att hennes särbo måste bo där i ett par månader till. Alltså jag blir så trött.
Ok, Jeffrey kan bo hemma hos sina föräldrar men jag har ingenstans
att ta vägen. Pappa har sagt att jag kan komma och bo hemma men mitt
gamla rum är fullt av saker och jag vill verkligen inte bo på det stället igen.
Jag vantrivs verkligen i den förorten*ryser* Nu finns det en annan lösning
och det är att vi får hyra Jeffreys kompis lägenhet medans han är bortrest
i tre månader. Och det är ju bra. Men jag är en så människa som hemmet
betyder väldigt mycket för. Hemmet är min trygghet. Nu kommer jag inte kunna
komma till ro på tre månader. Nu kommer jag få bo i ett hem där jag inte har
mina egna möbler, ett hem där jag inte ska bo i mer än tre månader. Jag är
väldigt känslig för just såna ombyten. Sen är det alla formella saker som
Arbetsförmedlingen och försäkringskassan och psykolog och sånt. Jag blir
stressad bara jag tänker på allt sånt. Jag vill inte hamna i en svacka igen:(

By the way så hatar jag verkligen formulär!! Skulle fylla i ett från
Försäkringskassan idag och jag får alltid total hjärnsläpp på
såna formulär. Jag tycker bara det är så krångligt att fatta hur
man ska fylla i. Jag var tvungen att gå ifrån pappret för
att inte explodera. Men nu är det ifyllt i alla fall och jag hoppas
att allt stämmer. *SUCK*

Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch vad jobbigt. Men jag tycker att ni ska stå på er för ni sa ju att ni skulle ha lägenheten till årsskiftet. Särbon får väl flytta in hos mostern. Jag skulle bli galen av att behöva bo på ett tillfälligt ställe när det är ni som äger lägenheten/kontraktet. Jag är som du, hemmet är en viktig punkt. Ni ska inte behöva bo tillfälligt någonstans och hur roligt är det att behöva flytta hem? Nej, stå på er och säg att ni ska ha lägenheten, tycker inte att ni ska behöva lida för att särbon inte kunnat skaffa något, han visste väl att ni skulle ha lägenheten i januari. Usch, nu blir jag upprörd för din skull! Ge mig numret så ska jag ringa och skälla ut mostern/särbon! :) Lycka till!! Kram!

2006-10-27 @ 19:34:07
URL: http://zazzriz.blogg.se
Postat av: Dee

Sandra: Ja, eller hur? Jag blir så förbannad. Tycker det är riktigt dålig stil. Ingen respekt. Ingen idé att vara snäll här i världen känns det som ibland. Ger man nån fingret så tar dom fan hela armen upp till axeln god damn it. Jag hoppas verkligen att det löser sig. Gullig du är som bryr dig. Tack:) Kram.

2006-10-27 @ 22:27:06
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0