Dålig uppdatering

Har varit jättedålig på uppdatering jag vet, men det tar ju sin lilla tid
att ta hand om två sjuklingar. Fast Jeffrey mår mycket bättre nu. Han
har inte alls lika ont nu:) Och kan gå utan kryckor. Skönt. Men det har
varit mysigt att ta hand om honom. Jag är en sån som gillar att ta hand
om människor och djur. Tweety mår också bra, hon är pigg och busig som vanligt
och det är skönt att se. Men hon är inte imponerad av dietmaten. I början
satt hon brevid skålen och tittade misstänksamt på maten och sen på mig.
Man såg verkligen att hon tänkte: Are you kidding me? Jag tänker Inte äta
det där! Hon var så jäkla söt. Jag har gett henne allt möjligt men hon vill
knappt äta. Det hon gillar bäst är majsvälling. Jag hoppas hon börjar äta
ordentligt snart. Medicineringen hatar jag. Jag har haft en undulat förut som
haft samma problem men jag har lyckats förtränga hur jobbigt det var att ge
medicin. Nu är det dessutom två olika mediciner man ska ge:( Jag måste
hålla henne och spruta in medicinen i hennes lilla näbb. Hon kämpar för att
ta sig loss och sen kommer lite av medicinen upp i näsan på henne.  Och hur
roligt är det när man gjort det en gång så måste man göra det en gång till?
Usch, jag mår verkligen dåligt av att göra det:( Men det är ju för hennes eget bästa.

Just nu är jag supertrött och känner mig lite nere.
Jag ska gå och fixa mig och sen krypa ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0