Klagandet fortsätter

Jag har även förut skrivit om min före detta kompis
som var förälskad i mig och blev en stalker och som
är skyldig mig pengar. Förra gången jag skrev (för flera
månader sen) skulle jag äntligen få tillbaka mina pengar.
Jag har fortfarande inte fått tillbaka dom. Det rör sig inte om
några småsummor direkt utan 12.400. Den här förre detta
kompisen som jag kallar Bozo för att han är en j****a clown
har inte en enda gång tagit upp diskussionen om hans skuld till
mig själv utan jag har fått påminna och tjata. Han har nu varit skyldig
mig i två år. Lämpligt nog så sa han upp sig och började plugga så
hans ekonomi är ju inte den bästa. Men det är inte mitt problem.
Skulder betalar man tillbaka, punkt slut! Han sa att han skulle sälja
sin bil och att jag då skulle få tillbaka mina pengar. Han säljer bilen..
inga pengar. Hans ursäkt var att han hade inte betalat räkningar på hela
sommaren och var tvungen att betala dom. Nu senast sa han att det var dyra
skulder han var tvungen att betala. Hur ska han ha det? Och dessutom
har han dyrare skulder än till mig? Och man betalar skulder i kronologisk
ordning tycker jag. Sen skulle jag få pengarna när han fick tillbaka på skatten...
inga pengar. Då var ursäkten att han kommer inte få dom förräns i december
eftersom han hade ett företag. Efter ett tag så skrev jag till honom att han fick
låna  av nån annan och betala min skuld. Han skrev tillbaka att han visste att
jag behövde  pengar och att han skulle fråga sina föräldrar samma helg.
Bara att han tror sig veta  nåt om mitt  liv irriterar mig nåt enormt.
Jag tjatar inte om mina pengar för att jag behöver dom.
Jag har pengar på mitt sparkonto så jag klarar mig, men än en gång är det en
principsak. Det är väl självklart att jag vill ha tillbaka mina pengar in på
sparkontot  och inte flygande runt nånstans. Det  blir bara ett irritationsmoment
jag kan klara  mig utan. Jaja, tillbaka till ämnet.
Det gick en vecka och jag hör inget.  Jag skriver igen och säger några väl
valda ord. Avslutar med Du har mitt kontonummer, använd det!
Får ett svar att han ska få svar denna söndag. Söndag blir till måndag..inget svar.
Jag lackar ur och skriver ett argt, fult sms, men Jeffrey talar mig till rätta och jag
skickar det inte. Utan skriver bara Vad hände med svaret jag skulle
få igår?? Han messar tillbaka att jag ska få pengarna ikväll, han får låna av
sin mamma. Nu sitter jag och väntar på att dom ska sättas in på mitt konto.
 Gör han inte det då kommer jag lacka ordentligt. *aaaaarrrrrrgghhhh*

Kommentarer
Postat av: Mira

Fy fan sicken skitstövel!!!! Ge mig adressen!!!!

2006-11-14 @ 09:52:53
URL: http://miranilsson.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Oj shit va mycket pengar! :S Jag hoppas verkligen han har satt in pengarna åt dig nu alltså! Förstår att du är arg..jag hade kokat av ilska!

2006-11-14 @ 11:23:21
URL: http://wysteriia.blogg.se
Postat av: Dee

Mira: Ja, värsta typen av skitstövel. Om jag inte får dom idag så ger jag dig adressen så kan du sätta skräck i honom och spöa upp honom;)

Wysteriia: Ja, ju längre tid det går så bubblar ilskan bara mer och mer. Nu har jag fått nog.

2006-11-14 @ 14:32:12
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0