Life sucks

80190-178

Tillbaka nu, men inte med nåt roligt att skriva. What a crappy day.
Redan igår kände jag av nåt. Kunde inte somna. Kände mig rastlös.
Ville upp och göra nåt men jag låg kvar i sängen. Somnade till slut.
Jag är väldigt rastlös av mig. Jag kan sitta och titta på film, men om det
blir för segt så byter jag kanal. Jag kan sitta och kolla på tre filmer samtidigt.
Eller annars sitter jag framför datorn samtidigt som jag kollar film.

Det är verkligen skitjobbigt.


Och det här att jag är 31 år och inte har en jäkla susning om vad jag

vill syssla med här i livet. Det stressar ju på ganska mycket.

Och nu måste jag hitta ett jobb, men det lär väl bli vad som helst.

Till saken hör att jag har varit sjukskriven en längre tid. Förra hösten

gick jag en kurs som hade som slutmål att man skulle hitta en praktik.

Så att man skulle komma ut i arbetslivet igen. Praktiken skulle ju helst

leda till arbete. Jag var ju på ett hunddagis, trivdes jättebra att jobba med det.

Dom sa redan från början att dom inte hade nåt jobb efteråt. Jag har fått hoppa

in några gånger nu i sommar och som det kom sig så ska chefen öppna ett nytt

dagis. Och det lät ju bra, men jag kollade upp löner. Och hon som jobbat där

i 7 år tjänade 700 kronor mer än jag får ut nu i rehabersättning! Vad skulle då

jag få för lön? Nej, så det där har jag fått lägga på hyllan. Då är bara frågan, vad

ska jag jobba med? Jag har varit inne på att utbilda mig till Make-upartist men det

är ju väldig stor konkurrens. Jag måste ju först och främst komma tillbaka på

arbetsmarknaden igen.

Skrev mycket mer men blev osäker på hur pass personlig jag ska vara.
Får se om jag skriver mer sen.




 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Förstår att det är jobbigt att inte veta vad man vill göra. Man vill ju inte göra vad som helst heller, det ska ju vara något man är intresserad av! Lycka till, hoppas att du hittar något du vill göra och är nöjd med!
Och, guud vilket underbart hår du har!!! Är riktigt avis! :)
Kram!

2006-08-29 @ 13:38:28
URL: http://zazzriz.blogg.se
Postat av: Dee

Sandra: Ja, det är jättejobbigt. Jag hoppas verkligen jag hittar nåt jag trivs med.
Och tack så mycket för komplimangen om håret:) Kram

2006-08-29 @ 16:20:48
URL: http://deelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0